Essent staat nu niet meteen bekend als een energieleverancier dat echt propere, groene energie levert.
Ze gebruiken (de schijn van) groene stroom graag voor maar de realiteit is toch anders.
Als klant van Essent heb je gelukkig wel altijd de mogelijkheid om te veranderen van leverancier.
Maar voordat je dit kunt doen, zul je moeten inloggen op je mijn essent account.
Hoe inloggen op essent als particulier?
Je kunt inloggen op je particulier essent account op 2 verschillende manieren:
- Via de website (Mijn Essent)
- Via de mobiele app (Essent app)
Afhankelijk van je voorkeur kun je dus één van bovenstaande 2 inlogmethodes gebruiken.
Via de website (Mijn Essent)
Persoonlijk vind ik inloggen via de website op mijn essent het eenvoudigste om mijn zaken te regelen. Inloggen kan gemakkelijk op volgende manier:
- Ga naar Mijn essent
- Geef je E-mailadres in dat je hebt opgegeven bij registratie
- Geef je zelfgekozen wachtwoord in
- Klik op "Inloggen"
Vervolgens kun je gebruik maken van alle functies die zijn ingebouwd op Mijn essent.
Via de mobiele app (Essent app)
Regel je je energie zaken liever op je smartphone? Dan kun je gebruikmaken van de gratis mobiele app. Inloggen kan dan op volgende manier:
- Download de mobiele app
- Open de app op je smartphone
- Geef je E-mailadres in dat je hebt opgegeven bij registratie
- Geef je zelfgekozen wachtwoord in
- Klik op "Inloggen"
Zakelijk inloggen
Zakelijke klanten kunnen net zoals particuliere klanten op dezelfde manier inloggen. Zakelijke klanten kunnen via deze pagina inloggen met hun wachtwoord en emailadres.
Account aanmaken
Voordat je kunt inloggen zul je uiteraard een account aanmaken.
Tijdens dat registratieproces zul je een emailadres en wachtwoord moeten opgeven. Dit zijn de gegevens die je zult moeten gebruiken om in te loggen.
Registreren kan op deze pagina.
Om een account aan te maken voor mijn essent moet je een klantnummer opgeven. Heb je die nog niet? Dan moet je eerst klant worden bij Essent.
Na registratie zul je een activatiemail ontvangen. In die activatiemail moet je op een link klikken om je account te activeren. Vervolgens kun je met je emailadres en zelf gekozen wachtwoord inloggen.
Inloggen bij storing
Last van een storing? Dan kun je inloggen op Mijn essent om nieuws rond storingen te bekijken.
Wat je kunt doen op je account
Je online account geeft je enkele functies al zijn die momenteel eerder beperkt. Het klantenportaal zou nog volop in ontwikkeling zijn. Maar je kunt ondertussen wel al:
- Je verbruik opvolgen
- Alle facturen bekijken
- Je contract en voorwaarden bekijken
- Je gegevens wijzigen
- Verhuis regelen
- ...
Wat als inloggen niet lukt?
Wanneer het je niet lukt om in te loggen, komt dat wellicht door één van onderstaande redenen:
- Je hebt het verkeerde wachtwoord ingegeven. In dat geval kun je je wachtwoord resetten. Dat kan via de link "Wachtwoord vergeten?" op het inlogscherm. Vervolgens zul je een email ontvangen zodat je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
- Je hebt het verkeerde emailadres gebruikt. Wanneer je meerdere emailadressen hebt, kan het gebeuren dat je een verkeerd emailadres gebruikt om in te loggen. Zorg ervoor dat je inlogt met het emailadres en wachtwoord dat je hebt gebruikt bij registratie van je account.
- Je hebt nog geen Mijn essent account aangemaakt. Voordat je kunt inloggen moet je eerst een account aanmaken. Tijdens dat registratieproces zul je een emailadres en wachtwoord moeten opgeven. Dat zijn de gegevens die je nodig zult hebben om na registratie mee in te loggen.
- Je account is nog niet geactiveerd. Nadat je je geregistreerd hebt, zul je een email ontvangen met een activatieknop. Zolang je niet op die activatieknop hebt geklikt, zul je nog niet kunnen inloggen. Mail niet ontvangen? Check dan zeker je SPAM inbox.